Garden Kafé är stängd!
Det är för närvarande inte möjligt att beställa online.

Allmänna villkor

Allmänna villkor

Genom att bli kund hos oss accepterar du våra allmänna villkor. Förändringar av dessa villkor träder i kraft efter 30 dagar, om kunden ej godkänner förändringarna har kunden 30 dagar på sig att avbryta sin beställning. Det åligger kunden att hålla sig informerad om aktuella villkor.

Att bli kund hos Garden Kafé

För att bli kund hos Garden Kafé (Jannes kök i Stockholm AB 556947-1971) måste du vara 18 år och välja leveransadress inom ett område dit vi har möjlighet att leverera våra maträtter. En beställning görs genom att beställa online via vår hemsida gardenkafe.se. Uppgifterna vid registreringen ska vara korrekta och du är skyldig att uppdatera dessa uppgifter om de vid någon tidpunkt skulle förändras. Du ansvarar även för att dina inloggningsuppgifter förvaras varsamt och inte sprids vidare. Om beställningen görs för juridisk eller annan persons räkning, så ansvarar den som gör beställningen såsom för egen skuld för det rätta uppfyllandet av samtliga åtaganden gentemot Garden Kafé, i enlighet med vad som anges i beställningen och i dessa allmänna villkor. Det sagda innebär bl.a. att Garden Kafé direkt kan kräva den som gjort beställning för annans räkning utan att först behöva kräva den person för vilken beställningen gjorts.

Information om behandling av personuppgifter

Läs vår integritetspolicy här

Du som kund ansvarar själv för att uppdatera dina uppgifter under Mitt konto på vår webbsida, detta i syfte att Garden Kafé ska kunna fullfölja sina åtaganden. Garden Kafé ansvarar inte för konsekvenser vilka kan härledas till inaktuella kunduppgifter såsom fel portkod, felaktigt telefonnummer, felaktig mailadress samt fel leveransadress.

Kundens ansvar för att kontrollera innehåll utifrån kundens eventuella särskilda behov eller matallergier

Vi på Garden Kafé ansvarar inte för att anpassa våra leveranser efter unika kundbehov eller livsmedelsöverkänslighet. Du som kund ansvarar själv för att läsa innehållsförteckningarna och att på egen hand byta ut de ingredienser som inte är lämpliga för eventuella särskilda behov eller önskemål. Vi rekommenderar kunder med en överkänslighet eller allergi att vara extra uppmärksamma.

Vi vill att alla ska kunna äta Garden Kafés mat och lagar därför maten för att den ska passa alla. Att ta bort en krydda ur maten är svårt, varav vi väljer att rekommendera Dig som kund att salta och peppra efter eget tycke.

Information om eventuella förändringar av pris och tjänstens innehåll

Garden Kafé äger rätten att genomföra förändringar beträffande pris och/eller tjänstens innehåll. Vid prisförändringar eller väsentliga förändringar beträffande tjänstens innehåll meddelas samtliga berörda kunder om dessa via mejl eller telefon utifrån de uppgifter som lämnats vid registreringen eller uppdatering därefter. Garden Kafé förbehåller sig även rätten att i undantagsfall byta ut produkter som listas i menyerna mot lämpliga ersättningsvaror. Detta kan bli aktuellt vid råvarubrist eller om ursprungsingrediensen av annan anledning behöver bytas eller ersättas.

Pris och betalning

Priser är de som anges på siten den dag då ordern läggs. Alla priser är angivna inklusive moms om inte annat anges. Vi har rätt att ändra priser utan att i förväg informera om detta. Betalning sker med kort eller, för företagskunder mot faktura med 20 dagars betalningstid – då tillkommer även en fakturaavgift på 50 kr per samlingsfaktura. Vi förbehåller oss rätten att göra kreditkontroll vid fakturaköp, och vid anmärkningar neka faktura och makulera order. De kort som accepteras bestäms av den leverantör som tillhandahåller vår betalningstjänst, f n Klarna. All kommunikation i samband med kortbetalning sker krypterat enligt SSL (Secure Sockets Layer). Vi sparar trunkerade kortuppgifter hos oss för att kunna tillhandahålla kvitto vid köp samt ett referensnummer som krävs för dialogen med betalningstjänstföretaget.

Vi samarbetar för närvarande med Klarna Bank AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm (”Klarna”) i vår betalningshantering. När du slutför ditt köp hos oss godkänner du också Klarnas villkor, du kan läsa dem här. På Garden Kafés hemsida kan du betala med följande betalkort: VISA, Mastercard, Eurocard och Amex. För närvarande tillkommer inga kortavgifter när du handlar hos oss. Du kan också betala via Klarna faktura med 14 dagars betalningstid (se villkor här) eller välja att dela upp din betalning via Klarna (se villkor här och här).

Leverans

För närvarande kan vi erbjuda leverans inom Farsta med omnejd (15 kilometer). Ange din adress via vår webbplats för att se om vi kör till ditt område. Leverans sker ”till dörren” på den leveransadress som du anger vid registrering. Om du som kund inte är hemma vid tidpunkten för leverans, försöker vi kontaka dig via telefon och därefter placeras matlådan utanför dörren till uppgiven leveransadress. Då en produkt levererats till leveransadressen övergår ansvaret för produkten till dig som kund. Garden Kafé ersätter inte en stulen eller väderdrabbad leverans.

Leveranskostnad bror på hur långt är leveransadressen från restaurangen. I priset ingår ett leveransförsök.

Garden Kafé förbehåller sig rätten att ställa in eller avboka leverans om kunden angivit bristande eller felaktiga uppgifter vid registrering eller vid annan omständighet utanför rimlig kontroll för Garden Kafé. I sådana undantagsfall meddelas du som kund om detta snarast möjligt.

Misslyckad leverans

Om transporten uteblir på grund av förhinder hos transportören sker omleverans så fort som möjligt.

Utifall att felaktig information (adress, portkod, telefonnummer, leveransinstruktioner) har meddelats oss som gör att transportören inte kan fullfölja leverans till dörr kommer en extra fraktkostnad tillkomma om kund önskar omleverans. Som alternativ finns även möjlighet för upphämtning mat på Garden Kafés i Farsta torg.

Reklamationer

Nöjda kunder är viktigt för oss på Garden Kafé. Eftersom Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) inte inkluderar varor som snabbt kan försämras eller bli gamla, däribland matvaror, ber vi därför missnöjda kunder att vända sig direkt till oss via telefon eller email. Vår ambition är att så snabbt som möjligt upprätta en personlig kontakt och på bästa sätt lösa eventuella situationer som uppstått. En reklamation måste göras inom 2 dagar efter leveranstillfället.